Hur dansar du när du är ensam?

Hallå, Anna här igen!

Igår var det friluftsdag för ettor och tvåor på skolan så det var bara vi treor som repeterade. Det började med att vi skulle gå in i våra karaktärer och till låten "I can hear the bells/Jag hör klockor slå" dansa såsom vi tror att karaktären dansar om han/hon är ensam med handledning av regissör-Anna och koreograf-Malin. Låt oss säga såhär; scengolvet har nog aldrig haft en så brokig skara med olika dansstilar på sig tidigare! För min egen del som Tracy handlade det om att blanda det utåtriktade "jag är på scen/framför en tv-kamera" med med något slags afromodernt mycket-höfter-hår-som-flyger vilket var sjukt kul men otroligt tröttsamt efter tre omgångar ;)

Sökandet efter vilka karaktärerna är fortsatte när vi satte oss i en ring och regissör-Anna ställde diverse frågor till var och en av oss. Man märker redan vilka fantastiska karaktärer vi har att göra med och alla kommer verkligen ha sin helt personliga riktning och stil! Det kommer bli magiskt!

Efter en middagspaus så började vi med och faktiskt gjorde klart numret "Jag hör klockor slå". Ni anar inte vilken upplevelse som väntar när ni får se den men så mycket kan jag säga att både Anna och Malin var otroligt nöjda och fulla i skratt när vi kört igenom scenen från början till slut. Mer får ni veta när ni kommer och tittar på föreställningen, smygpremiär 26 april, PREMIÄR 27 april båda klockan 19:30 och föreställningar 28, 29, april kl 19.30 samt 1, 3, 4, 5, maj kl 19.30 . SÅ BOKA IN DET PÅ EN GÅNG, HÖR NI DET?! :)

Hej så länge!
Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0